pisite_nam@blogotres.rs

Preduzetničke priče

Poslujte uspešno, da li su tržni centri mesto za vaš biznis

Čini mi se da tržni centri niču kao pečurke posle kiše, ima ih na svakom koraku, na svakom ćošku. Posećujemo ih skoro svi, većina nas isključivo zbog kupovine. Ali nekima od nas oni su mesto rada.

Ako ste i vi u biznisu prodaje ili želite da započnete neki svoj posao, želite da budete bliže kupcima, normalno je da razmišljate o tome da svoj posao fizički smestite u okviru tržnih centara.

Logika je vrlo jednostavna, u njima se okuplja veliki broj ljudi, samim tim i promet je veći, odnosno dostupniji ste svojim kupcima.

Samo tu se sad vraćamo na početak priče, “tržnjaka” je sve više, ali i prodavnica koje su se uvukle negde između zgrada (prostor koji “veliki” ne mogu da zauzmu), tu su i preprodavci, trgovački putnici, pijace, tezge, tetka iz Amerike, kumina mala koja je izrasla a ni jednom nije obula ove patike….. i plitak džep domaćeg kupca.

trzni_centar.jpg

Zato morate dobro da se pripremite, odnosno ne bazirajte svoju prodaju na “zakupio sam lokal u tržnjaku, ja ću samo da sedim k’o pauk a kupci ima da upadaju kao muve”. Šalim se malo, ali iskreno mislim da morate da budete spremni za konkurenciju i za malo dugoročnije ulaganje.

Zbog vas sam uradila malo istraživanje.

Ako želite da zakupite lokal u tržnom centru, zakupite ga najmanje na godinu dana. Razlog je upravo promet do koga vam je stalo, naime promet u ovim da kažemo hramovima trgovine, u toku oktobra, novembra i decembra je isti kao i u preostalih 9 meseci. Znači za ta tri meseca ste zaradili skoro pa celu svoju godišnju zaradu, došli ste do većeg dela svojih prihoda. Ako iznajmite lokal na pola godine npr. od januara do jula, jednostavno nećete uspeti. Sem toga vaši kupci moraju da se naviknu na vas i vašu ponudu. Stvaranje navike ne ide u jednom danu, ali ni za 6 meseci, minimum je cela kalendarska godina.

Januar, februar i deo marta su teški za promet, pa onda dajte popuste, popuste i popuste. Makar da pokrijete osnovne troškove, ako već ne ide drugačije.

U aprilu i maju kupuje se samo ono što je neophodno, možda bi mogli da onima koji su došli do vas ponudite ekstra ljubaznost sa vaše strane, da se zaista zainteresujete za ono što kupac govori. To je sporiji način za sticanje profita i proširenje posla, ali svakako sigurniji za stvaranje stalnih mušterija, koje bi ciljano dolazile kod vas.

popusti_savet.jpg

Do malog povećanja posetilaca dolazi tokom avgusta – zahvaljujući vrućinama, ljudi će ući u “tržnjak”, tu su prevashodno da se ohlade i usput mogu da razgledaju pomalo. Imajte u svojoj ponudi nešto što bi im baš tad zapalo za oko, npr. lepezu (jeftinije, skljuplje, šarene), nešto što će im privući pažnju, možda neka super boca za vodu za letnje dane, ovde sve zavisi od vaše maštovitosti, nećete se baš obogatiti od lepeza, ali će zapamtiti i vašu pravu ponudu, i vašu ljubaznost, i vratiće se za par dana sigurno.

Septembar je mesec kada ponovo počinje povećanje prometa.

Ovo što sam navela generalno važi za većinu tržnih centara, izuzev jednog koji se nalazi u Beogradu, zapravo ne znam da li je to pravi tržni centar ili je preteča istih u našim krajevima. U pitanju je Beogradski sajam, što se tiče ljudi koji se bave prodajom, za njega kažu da je Eldorado. Na sajmu nisu samo 3 ekstra meseca, kod njih je to mnogo duže, svako dešavanje, svaki sajam ovoga i onoga im pravi promet. Ljudi dođu na Sajam taj i taj, i svrate u hale tržnjaka, i uvek nešto kupe, odnosno, baš iskoriste što mogu “jednim udarcem da ubiju dve muve”.

kupovina_profit.jpg

Pretpostavljam da ne mogu svi da zakupe prostor na Sajmu, ali bi zato vlasnici tržnjaka, ili udruženi zakupci mogli da urade nešto da ove “prazne” mesece popune. Pokušajte da organizujete neka veća dešavanja, budite uporni, npr. napravite neki festival, dane sporta, dan ljubitelja prirode, dane zdravog mršavljenja, dane mode, hrane, smislite nešto i budite uporni u tome. Svaka tri meseca imajte neki festival, ili u toku par meseci kada su prometi najmanji. Naviknite ljude, dolaziće možda zbog festivala, ali taman kad su već tu obaviće i kupovinu. Ne puštajte ih da odu do prve tezge.

Ako ne znate kako bi organizovali neko dešavanje, javite nam se na pisite_nam@blogotres.rs dobićete odlične ideje, preporučićemo vam sjajne ljude, koji mogu to da urade.

Pročitajte još